Satu Koivuhovi
Turun yliopisto
Särskild forskare, forskningscentrum och flaggskepp INVEST
Publikationer
Oinas, S., Vainikainen, M.-P., Asikainen, M., Gustavson, N., Halinen, J., Hienonen, N., Kiili, C., Kilpi, N., Koivuhovi, S., Kortesoja, L., Kupiainen, R., Lintuvuori, M., Mergianian, C., Merikanto, I., Mäkihonko, M., Nazeri, F., Nyman, L., Polso, K.-M., Schöning, O., Svedholm-Häkkinen, A., Vanhanen, S. & Hotulainen, R. (2023). Digitalisaation vaikutus oppimistilanteisiin, oppimiseen ja oppimistuloksiin yläkouluissa: Kansallisen tutkimushankkeen ensituloksia suosituksineen. Tampereen yliopisto. https://urn.fi/URN:ISBN:978-952-03-2780-4
Asikainen, M. S., Gustavson, N., Hienonen, N., Koivuhovi, S., Kulju, P., Kupiainen, R., Lindgren, E., Mergianian, C., Nazeri, F., Nyman, L., Oinas, S., Salonen, V., & Vainikainen, M-P. (2022). Oppimaan oppiminen Vantaan peruskouluissa 2018–2021. Vantaan kaupunki. https://urn.fi/URN:NBN:fi:tuni-202301051148
Oinas, S., Hotulainen, R., Koivuhovi, S., Brunila, K., & Vainikainen, M-P. (2022). Remote learning experiences of girls, boys and non-binary students. Computers and Education, 183, [104499]. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2022.104499
Koivuhovi, S., & Nyman, L. (2022). Motivationaalisten uskomusten merkitys oppimisessa. In N. Hienonen, P. Nilivaara, M. Saarnio, & M-P. Vainikainen (Eds.), Laaja-alainen osaaminen koulussa: Ajattelijana ja oppijana kehittyminen (pp. 92-103), Gaudeamus. https://www.gaudeamus.fi/teos/laaja-alainen-osaaminen-koulussa/
Vainikainen, M.-P., Oinas, S., Koivuhovi, S., Polso, K.-M., Leinonen, J., Nazeri, F., Nyman, L., Mergianian, C., Gustavson, N., Lindgren, E., Asikainen, M., Ihantola, P., & Hotulainen, R. (2022). Digitalisaation vaikutus oppimiseen, oppimistilanteisiin ja oppimistuloksiin: DigiVOO-hankkeen väliraportti 2022. Tampereen yliopisto. https://urn.fi/URN:ISBN:978-952-03-2377-6
Koivuhovi, S., Vainikainen, M.-P., & Kalalahti, M. (2022). The Effect of Studying in Selective Classes on the Change in Pupils’ Action-Control Beliefs During Lower Secondary School in Finland. Scandinavian Journal of Educational Research, 66(1), 105–118. https://doi.org/10.1080/00313831.2020.1833246
Kupiainen, S., Hienonen, N., Koivuhovi, S., & Hotulainen, R. (2022). Painotetun opetuksen monet muodot Helsingin perusopetuksessa. In J. Hautamäki, & I. Rämä (Eds), Oppimaan oppiminen Helsingissä: Pitkittäistutkimus peruskoulun ensimmäiseltä luokalta toiselle asteelle (Vuosikerta 1, pp. 161 – 194). (Helsingin yliopiston Koulutuksen arviointikeskuksen julkaisuja; Nro 1/2022). Kansallinen arviointiosaamisen kehittämisverkosto KAARO, Helsingin yliopiston Koulutuksen arviointikeskus HEA, Helsingin yliopisto. http://hdl.handle.net/10138/339690
Koivuhovi, S., Marsh, H. W., Dicke, T., Sahdra, B., Guo, J., Parker, P. D., & Vainikainen, M. P. (2022). Academic Self-Concept Formation and Peer-Group Contagion:Development of the Big-Fish-Little-Pond Effect in Primary-School Classrooms and Peer Groups. JOURNAL OF EDUCATIONAL PSYCHOLOGY, 114(1), 198-213. https://doi.org/10.1037/edu0000554
Wallenius, T., Koivuhovi, S., & Vainikainen, M-P. (2021). Parental trust in the Finnish basic education system during the COVID-19 pandemic. Education in the North, 28(3), 183-203. https://doi.org/10.26203/zex5-hc90
Rimpelä, A., Lindfors, P., Kinnunen, J. M., Myöhänen, A., Hotulainen, R., Koivuhovi, S., & Vainikainen, M-P. (2021). The Way of Distance Teaching Is Related to Adolescent Students' Health and Loneliness during the School Closure in Finland. International Journal of Environmental Research and Public Health, 18(23), [12377]. https://doi.org/10.3390/ijerph182312377
Koivuhovi, S., Vainikainen, M-P., & Kalalahti, M. (2021). Oppilaiden matemaattisten ajattelutaitojen ja matemaattisen minäkäsityksen kehitys painotetun opetuksen ja yleisopetuksen luokilla neljänneltä luokalta kuudennelle. Kasvatus, 52(1), 22-36. https://journal.fi/kasvatus/article/view/107962
Ahtiainen, R., Asikainen, M., Heikonen, L., Hienonen, N., Hotulainen, R., Lindfors, P., Lindgren, E., Lintuvuori, M., Kinnunen, J., Koivuhovi, S., Oinas, S., Rimpelä, A., & Vainikainen, M-P. (2021). Koulunkäynti, opetus ja hyvinvointi kouluyhteisössä koronaepidemian aikana: Tuloksia syksyn 2020 aineistonkeruusta. Tampereen yliopisto, Helsingin yliopisto. https://www2.helsinki.fi/fi/uutiset/koulutus-kasvatus-ja-oppiminen/koulujen-etaopetuskaytanteissa-eroja-vuorovaikutus-opettajan-kanssa-vahensi-oppilaiden-stressia
Koivuhovi, S., Vainikainen, M-P., Kalalahti, M., & Niemivirta, M. (2019). Changes in Children's Agency Beliefs and Control Expectancy in Classes With and Without a Special Emphasis in Finland from Grade Four to Grade Six. Scandinavian Journal of Educational Research, 63(3), 427-442. https://doi.org/10.1080/00313831.2017.1402364