
Bio
Cristiana works as a doctoral researcher in REAL, focusing on the assessment of computational thinking using log data. She holds bachelor's degrees (BAH, BEd) from Canada and a master's degree (MA in Teacher Education) from Finland. She is qualified to teach mathematics and French in both Ontario (Canada) and Finland. Cristiana has worked in different educational settings in Canada, France, China, and Finland.
Publications
Nyman, L., Mergianian, C., & Vainikainen, M.-P. (2024). Digitaalisen teknologian minäkäsitys ja opetus- ja opiskelukäyttö sekä sukupuoli ohjelmointitehtävistä suoriutumisen selittäjinä. In S. Oinas, & M.-P. Vainikainen (Eds.), Digitalisaatio oppimisen ja oppimistulosten selittäjänä (pp. 245-271). (Kasvatusalan tutkimuksia; No. 86). Suomen kasvatustieteellinen seura. http://urn.fi/URN:ISBN:978-952-7411-26-1
Vainikainen, M.-P., Lintuvuori, M., Mergianian, C., Hotulainen, R., Rimpelä, A., Marjokorpi, J., Kanerva, S., Oinas, S., Heikonen , L., Ahtiainen, R., Hienonen, N., Kesanto-Jokipolvi, H., Kinnunen, J., & Myöhänen, A. (2024). Koronapandemia peruskoulussa: koulunkäynti, opetus ja hyvinvointi kouluyhteisössä 2020-2022. (Koulutuksen, arvioinnin ja oppimisen tutkimuskeskus REALin julkaisuja; No. 2024:1). Tampereen yliopisto. https://urn.fi/URN:ISBN:978-952-03-3384-3
Oinas, S., Vainikainen, M.-P., Asikainen, M., Gustavson, N., Halinen, J., Hienonen, N., Kiili, C., Kilpi, N., Koivuhovi, S., Kortesoja, L., Kupiainen, R., Lintuvuori, M., Mergianian, C., Merikanto, I., Mäkihonko, M., Nazeri, F., Nyman, L., Polso, K.-M., Schöning, O., Svedholm-Häkkinen, A., Vanhanen, S. & Hotulainen, R. (2023). Digitalisaation vaikutus oppimistilanteisiin, oppimiseen ja oppimistuloksiin yläkouluissa: Kansallisen tutkimushankkeen ensituloksia suosituksineen. Tampereen yliopisto. https://urn.fi/URN:ISBN:978-952-03-2780-4
Asikainen, M. S., Gustavson, N., Hienonen, N., Koivuhovi, S., Kulju, P., Kupiainen, R., Lindgren, E., Mergianian, C., Nazeri, F., Nyman, L., Oinas, S., Salonen, V., & Vainikainen, M-P. (2022). Oppimaan oppiminen Vantaan peruskouluissa 2018–2021. Vantaan kaupunki. https://urn.fi/URN:NBN:fi:tuni-202301051148
Vainikainen, M.-P., Oinas, S., Koivuhovi, S., Polso, K.-M., Leinonen, J., Nazeri, F., Nyman, L., Mergianian, C., Gustavson, N., Lindgren, E., Asikainen, M., Ihantola, P., & Hotulainen, R. (2022). Digitalisaation vaikutus oppimiseen, oppimistilanteisiin ja oppimistuloksiin: DigiVOO-hankkeen väliraportti 2022. Tampereen yliopisto. https://urn.fi/URN:ISBN:978-952-03-2377-6
Mergianian, C. (2020). Predictors of Mathematics Performance in Finnish Basic Education [pro gradu -työ, Tampereen yliopisto]. Trepo. https://urn.fi/URN:NBN:fi:tuni-202001101184